Registr oznámení

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích, dle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů (dále jen „registr“), ukládá veřejným funkcionářům oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, případně finančních závazků, které veřejný funkcionář má.

Registr je veřejný a každý má právo do něj bezplatně nahlížet a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Registr je uložen u starosty obce, který vede evidenci o nahlížení do registru. Nahlížení do registru je možné i v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Evidenci dálkových přístupů do registru vede odbor organizační a správní.

Povinnost podat oznámení o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích dle zákona č. 159/2006 Sb. vznikne současným veřejným funkcionářům nejdříve za rok 2007, přičemž lhůta k podání je do 30. června 2008. Do té doby bude registr obsahovat pouze oznámení veřejných funkcionářů, kteří ukončili výkon funkce.

K nahlížení do registru v elektronické podobě je nutno získat přístupové jméno a heslo, které udělí příslušný obecní úřad.Poučení: 

  • Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru je zakázáno a je přestupkem, za který lze udělit pokutu do výše 100 000 Kč.
  • Dále je přestupkem používání nebo další zpracování údajů vedených v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře.
  • O každém nahlédnutí do registru se automaticky provede záznam s uvedením data, času a předmětu dotazu, případně požadovaného dokumentu.

Podmínky udělení uživatelského jména a hesla:

  • Uživatelské jméno a heslo k přístupu k registru se vydává na základě příslušných ustanovení
    (§ 13, odst. 5) zákona č. 159/2006 Sb.
  • Evidenční orgán si vyhrazuje právo zrušit či zablokovat uživatelské jméno a heslo pokud má důvodné podezření, že byly porušeny podmínky, za kterých bylo vydáno, zejména pokud bylo sděleno třetí osobě.
  • Podáním „Žádosti o nahlížení do registru oznámení“ žadatel souhlasí se zpracováváním osobních údajů a to na dobu nejméně pět let po ukončení platnosti přiděleného uživatelského jména, viz  článek „Ochrana osobních údajů“.

Žádost o nahlížení do registru oznámení

Ochrana osobních údajů

Dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, není obecní úřad jako správce registru povinen podat Úřadu na ochranu osobních údajů oznámení o zpracování osobních údajů, neboť povinnost zpracovávat osobní údaje vznikla na základě zvláštního zákona, č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů.

Zákon o ochraně osobních údajů v tomto případě stanoví, že údaje oznámení musí být zveřejněny.

  1. Správce databáze osobních údajůObecní úřad
  2. Účel zpracováníEvidence osob nahlížejících do registru, dle § 13, odst. 2, 4 a 5 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů.
  3. Kategorie subjektů údajů a osobních údajů, které se těchto subjektů týkajíAdresní a identifikační údaje.
  4. Rozsah zpracovávaných údajůJméno nebo jména, příjmení subjektu údajů, dále jeho rodné číslo, adresa trvalého bydliště, číslo a typ dokladu, na základě něhož byly údaje ověřeny.
    Osobní údaje jsou zpracovány se souhlasem subjektu údajů.
  5. Kategorie subjektů údajůZákazníci (klienti) oznamovatele, členové oznamovatele, zaměstnanci oznamovatele.
  6. Zdroje osobních údajůPřímo od subjektů údajů.
  7. Popis způsobu zpracování osobních údajůManuální a automatické zpracování vlastními zaměstnanci.
  8. Příjemce nebo kategorie příjemců, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny či sdělovány

    Nebudou jiní příjemci.
  9. Předpokládané předání osobních údajů do jiných státůNebude docházet k předání osobních údajů do jiných států.
  10. Popis opatření k zajištění požadované ochrany osobních údajů podle § 13 zákona č. 101/2000 Sb.

    Manuální zpracování: fyzická ochrana dokumentů.
    Automatizované zpracování: přístupová práva.

Kontaktní údaje

Obec Zlechov
Zlechov č.p. 540,  687 10 IČ: 00291609


Starosta
572 597 340
Místostarosta  572 597 501
Úřadovna 572 597 339

Pondělí a Středa
07:00 – 17:00
Úterý a Čtvrtek
07:00 – 15:00
Pátek
07:00 – 12:00
Sobota-Neděle
Zavřeno

Hlášení škody v obci

Ankety

Připravujeme novou anketní otázku.

Akce v okolí

Kalendář akcí

Kde nás také najdete?